środa, 6 września 2017

Gra Odkrywcy Amazonia

Po wakacyjnej przerwie wypełnionej podróżami czas wrócić do rzeczywistości i do naszej jednej z ulubionych rozrywkek, czyli gier planszowych. Gra Odkrywcy Amazonia firmy Zielona Sowa to kolejna gra dla dzieci od 6 roku życia, w którą ostatnio grywaliśmy. Dziś chcę wam ją przedstawić.




Jest to gra dla max 5 osób i składa się z:

- planszy do liczenia punktów
- kafelków ze zwierzętami
- żetonów punktów
- żetonów talizmanów
- pionków do gry


Jak zwykle zacznę od przedstawienia ogólnych zasad. Gra Odkrywcy Amazonia to takie, według mnie, połączenie planszówki z domino. Tylko te domino ma bardziej skomplikowaną formę niż normalne.
Mamy 93 kafelki ze zwierzętami, których boki oznaczone są kolorami. W sumie są cztery kolory. Grę rozpoczynamy od kafelka z namiotem, czyli obozu odkrywców Amazonii. Z tym elementem należy łączyć wylosowane kafelki ze zwierzętami, ale tak aby kolory na wszystkich łączących się ze sobą kafelkach zgadzały się ze sobą.


Na tej podstawie wylicza się, o ile pionek osoby dodającej kafelek przesuwa się do przodu. Zasady podliczania punktów nie będę wam dokładnie tłumaczyła, bo od tego jest instrukcja. W pierwszym momencie te zasady są trudne do zrozumienia, szczególnie dla dziecka, ale po spokojnym przestudiowaniu ich po raz drugi okazuje się, że nie taki diabeł straszny jak go malują.


Gra Odkrywcy Amazonia to gra dla dzieci lubiących trochę pomyśleć, ponieważ oprócz szczęścia w losowaniu, trzeba też użyć małych szarych komórek, pokombinować, tak aby z danego kafelka wyciągnąć jak najwięcej punktów. Z pomocą przychodzą graczom kafelki talizmany. Każdy z graczy ma ich cztery, które może użyć tylko raz. Można nimi wymienić wylosowany kafelek na inny, już ułożony kafelek przenieść w inne miejsce, już ułożony kafelek można obrócić, albo gdy zdobędziemy dużo punktów można je pomnożyć. Jeśli nie wykorzystamy te kafelki - talizmany, dostaniemy za nie dodatkowe punkty na koniec rozgrywki. To nie jest takie proste jak w zwykłym domino, dlatego gracze muszą skupić się na grze. Na kafelkach występują podobne do siebie zwierzęta, co uczy dzieci spostrzegawczości, skupienia i zaangażowana w grę. Bez tego dziecko nie da rady zdobyć wielu punktów, a przecież o zdobywanie punktów tu chodzi. Ten kto będzie miał najwięcej punktów po wyczerpaniu się wszystkich kafelków ze zwierzętami, ten wygrywa całą rozgrywkę.


Przy tej grze można się zrelaksować, wyciszyć, nieśpiesznie układając kafelki zwierząt. Dodatkowo dzieci poznają zwierzęta zamieszkujące Amazonię. Byłoby fajnie, gdyby w instrukcji gry, były pokrótce przedstawione zwierzęta, które występują na kafelkach. Niestety tak nie jest. W przypadku niektórych zwierząt musiałam szukać informacji w internecie. Dla mnie to jedyny minusik tej gry.


Według producenta jest to gra dla min 2 osób, aczkolwiek osobiście uważam, że można w nią grać również w pojedynkę. W tym wypadku nie będziemy rywalizowali o wygraną, lecz samo układanie tych kafelków i dopasowywanie ich do siebie też może być całkiem fajną zabawą na zbliżające się jesienne wieczory.

Co do jakości gier firmy Zielona Sowa jestem pod wrażeniem staranności wykonania, oraz wysokiej jakości materiałów z których są zrobione. Nawet wnętrze pudełka jest bardzo ładne.




Wiek graczy: 6-99 lat
Liczba graczy: 2 - 5 os.
Wydawnictwo: Zielona Sowa