Gry imprezowe świetnie sprawdzają się do rozkręcania imprez w gronie przyjaciół. Do naszej kolekcji ostatnio dołączyła Wtedy kiedy - gra imprezowa wydawnictwa Egmont, która jest światowym bestsellerem. Co takiego zachwyciło świat w tej grze? Czy ta gra imprezowa potrafi rozruszać towarzystwo?
W skład gry wchodzi:
- 274 dwustronnych kart z wydarzeniami.
Tak jak przed powyżej wam napisałam, jest to gra, która składa się z samych kart z wydarzeniami. Karty są dwustronne z jednej strony żółte z drugiej niebieskie. Na każdej z nich znajduje się opisane wydarzenie np. Kowal James Froelich buduje pierwszy ciągnik na benzynę. Na dole podana jest data tego wydarzenia, czyli w tym wypadku 1892 rok. Tych wydarzeń w wersji podstawowej jest aż 548. Są to takie wydarzenia i daty, których często na lekcji historii nie znajdziecie.
Jak się gra w grę Wtedy kiedy wydawnictwa Egmont?
W pudełku ustawiamy karty w jednym kolorze. Każdy bierze z pudełka jedną kartę i kładzie ją przed sobą, następnie gracze po kolei wyjmują z pudełka jedną kartę i czytają wydarzenie, ale bez daty. Gracz po prawej stronie musi pokazać, w którym miejscu (dobór chronologiczny) położyłby kartę z wyrażeniem. Wydarzenia układa się chronologicznie od lewej strony starsze wydarzenia do tyj najnowszych po prawej. Jeżeli gracz dobrze pokaże, to zdobywa daną kartę z wydarzeniem. Jeżeli się pomyli, szansę ma następny gracz. Tak gramy aż do 10 zdobytych kart.
Jak widzicie sama motoryka gry jest bardzo prosta, natomiast gra jest trudna, ponieważ wydarzenia na kartach, tak jak pisałam wcześniej, to nie są popularne daty, które poznajemy na historii. Pierwsze gry mogą być dla graczy dość trudne i losowe (takie strzelanie na chybił trafił) natomiast im więcej będziemy w nią grać tym ta gra ma większy sens, ponieważ będziemy pamiętali coraz więcej dat i osoby z lepszą pamięcią będą wygrywały.
Jak widzicie jest to świetna propozycja gry na ćwiczenie pamięci. Jak wiadomo, jeżeli jej nie ćwiczymy to szare komórki odpowiedzialne za zapamiętywanie rozleniwiają się i coraz trudniej jest nam zapamiętywać nowe rzeczy i często zapominamy te, których już się kiedyś nauczyliśmy. Właśnie dlatego tak ważne jest ciągłe ćwiczenie naszych szarych komórek by były w jak najlepszej formie nawet w późniejszym wieku, natomiast dzieci dzięki takim ćwiczeniom z większą łatwością zapamiętają materiał szkolny.
Oprócz walorów edukacyjnych, gra Wtedy kiedy wydawnictwa Egmont umili rodzinie i przyjaciołom wspólnie spędzany czas. Można również organizować turnieje zespołowe a nawet wykorzystać tą grę w szkole.