Wakacje to czas podróży, zabaw na podwórku, wielu rozrywek, a przynajmniej tak powinno być. Niestety coraz częściej w wakacje aura nam nie dopisuje i dzieci zaczynają się nudzić, dlatego warto mieć w zanadrzu ciekawe gry rodzinne, które sprawdzą się w wakacyjną pluchę i nie tylko.
Gry rodzinne nie tylko na wakacje
Może, piasek, zamki z piasku to nieodzowne elementy udanych wakacji z dziećmi i taka też jest gra Zamki z piasku z serii Trefl Joker Line, w której przeniesiemy się na piękną złotą plażę i pobawimy się w budowanie największego zamku z piasku.
W skład gry wchodzą:
- karty zamku i ataku
- karty bonusowe
Celem gry, jak nietrudno się domyślić jest zbudowanie jak największego zamku z piasku z kart zamku. Kto zbuduje gotowe zamki z jak największej liczby kafelków, przed nadejściem wielkiej fali, ten wygrywa.
Oczywiście, żeby gra nie była monotonna, wśród kart zamku znajdują się również karty ataku: kraba, mewy, wiaderka, dzięki którym możemy próbować przechwycić elementy zamku przeciwnika. Napisałam możemy spróbować, ponieważ osoba atakowana może się obronić jeżeli ma odpowiednią kartę w dłoni (można mieć 3 karty na ręku). Zasada jest następująca: Krab pokonuje wiaderko, kraba pokonuje mewa, natomiast mewę pokonuje wiaderko. Jeżeli atak się powiedzie, zdobywamy kartę przeciwnika, którą dokładamy do swojego zamku. Jeżeli pokonamy atakującego zdobywamy jego kartę ataku i swoją broniącą, które odkładamy na swój stosik kart.
Do stosiku kart punktowanych dokładamy również karty z których udało nam się ułożyć cały zamek. Jeżeli zamek spełnia wymogi kart bonusowych, zganiamy również te karty.
Motoryka gry jest bardzo prosta, w końcu to gra dla dzieci od 6 roku życia, która zapewni rodzinie rozrywkę równie ciekawą jak prawdziwe budowanie zamków na plaży. Dzieci nauczą się planowania strategicznego, kombinowania i tak po prostu będą się dobrze bawiły w deszczowe dni lata i nie tylko.
Gra ta ma jeszcze jedną zaletę, można w nią grać solo, co przydaje się, gdy nie mamy chętnych partnerów do gry.
Wiek graczy: +6 lat
Liczba graczy: 1 - 5 os.
Wydawnictwo: Trefl Joker Line
Gra pozorów - Nasza Księgarnia
Gra pozorów wydawnictwa Nasza Księgarnia kojarzy mi się z pewną grą karcianą z mojego dzieciństwa, w którą bardzo lubiłam grać z koleżanką. Tak też stało się z grą pozorów, tylko tym razem moją partnerką do gry, a może ja jej, jest moja 10 letnia Patrycja. To szybka gra karciana, w której refleks i spostrzegawczość to podstawa.
W skład gry wchodzi:
- 65 kart do wariantu podstawowego
- 45 kart do wariantu zaawansowanego
Karty należy równo podzielić pomiędzy wszystkich graczy (max 4, min 2). Na środek wykładamy jedną kartę, natomiast gracze ze swojej kupki biorą 4 karty do ręki i ich celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich swoich kart. Jak to zrobić. Karty mają ze sobą coś wspólnego: wielkość liter, grubość liter, kolor, czcionkę, ilość liter w wyrazie itd. Gracze muszą wykładać na stos kartę, która ma coś wspólnego z kartą która aktualnie leży na wierzchu stosu. Tutaj panuje zasada KTO PIERWSZY TEN LEPSZY.
Dzięki zasadzie kto pierwszy ten lepszy gra jest dynamiczna, wesoła, pełna emocji tych dobrych i tych złych. Gra uczy spostrzegawczości, szybkiego podejmowania decyzji, po prostu kto jest bystry i ma dobry refleks ten wygrywa.
Gra pozorów to świetna propozycja gry imprezowej, która rozrusza nie jedno towarzystwo.
Wiek graczy: +8 lat
Liczba graczy: 2 - 4 os.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Niezłe ciacho - Nasza księgarnia
Mało kto nie kocha słodyczy, dlatego Niezłe ciacho wydawnictwa Nasza Księgarnia to idealna gra dla wszystkich miłośników słodyczy oraz gier, w których sprawdzicie czy jesteście wytrawnymi negocjatorami.
W skład gry wchodzi:
- 7 cukierni
- 42 karty cukierni
- 72 karty ciastek
Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów, które są na kartach z ciastkami. Każdy rodzaj ciastka ma inną punktację np. za pączka toffi dostaje się 2 pkt, za pączuszki można dostać od 1 do 6 punktów w zależności ile zdobędziemy tych kart itd. Punktacja za ciastka jest bardzo różna, dlatego żeby dobrze nauczyć się grać w tą grę, trzeba dokładnie poznać jaką punktację dają ciastka.
Niezłe ciacho to gra karciana, w której wykładamy o jedną więcej cukiernię niż jest graczy, kładziemy przy każdej jedną kartę z ciastkiem, natomiast reszta kart leży w tak zwanej fabryce ciastek obrazkami w dół. Z tej gromadki uzupełnia się karty ciastek w cukierniach.
Ale przejdźmy do rzeczy, jak zdobywa się karty ciastek. Przy każdej cukierni leży karta z ciastkiem, każdy z graczy myśli, którą kartę z ciastkiem chciałby zdobyć. Poprzez rozmowę, negocjacje albo blef, stara się zdobyć daną kartę. Kiedy karta będzie jego? Gdy już negocjacje dobiegną końca, każdy gracz kładzie przed sobą zakrytą kartę z numerkiem cukierni. Gdy wszyscy już to zrobią, karty te się odsłania i jeżeli do danej cukierni nie ma chętnego, to karta z ciastkiem dalej tam pozostaje, jeżeli jest dwóch chętnych do jednej cukierni to nikt nie bierze karty, a karta ciastka zostaje odłożona na bok do tak zwanej chłodni. Jeżeli tylko jeden gracz wybrał daną cukiernię, wtedy wówczas zdobywa daną kartę ciastka.
W kartach ciastek, są również karty specjalne, które pozwalają nam na wykonywanie działań specjalnych. Każda karta jest opisana.
Jak widzicie to bardzo ciekawa gra strategiczna, w której liczy się pomysłowość, wszelakie chwyty są dozwolone takie jak oszustwo, blef czy też negocjacje. Kto będzie lepiej manipulował innymi i dobrze będzie znał każdą z kart ten wygra.
W skład gry wchodzi:
- 7 cukierni
- 42 karty cukierni
- 72 karty ciastek
Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów, które są na kartach z ciastkami. Każdy rodzaj ciastka ma inną punktację np. za pączka toffi dostaje się 2 pkt, za pączuszki można dostać od 1 do 6 punktów w zależności ile zdobędziemy tych kart itd. Punktacja za ciastka jest bardzo różna, dlatego żeby dobrze nauczyć się grać w tą grę, trzeba dokładnie poznać jaką punktację dają ciastka.
Niezłe ciacho to gra karciana, w której wykładamy o jedną więcej cukiernię niż jest graczy, kładziemy przy każdej jedną kartę z ciastkiem, natomiast reszta kart leży w tak zwanej fabryce ciastek obrazkami w dół. Z tej gromadki uzupełnia się karty ciastek w cukierniach.
Ale przejdźmy do rzeczy, jak zdobywa się karty ciastek. Przy każdej cukierni leży karta z ciastkiem, każdy z graczy myśli, którą kartę z ciastkiem chciałby zdobyć. Poprzez rozmowę, negocjacje albo blef, stara się zdobyć daną kartę. Kiedy karta będzie jego? Gdy już negocjacje dobiegną końca, każdy gracz kładzie przed sobą zakrytą kartę z numerkiem cukierni. Gdy wszyscy już to zrobią, karty te się odsłania i jeżeli do danej cukierni nie ma chętnego, to karta z ciastkiem dalej tam pozostaje, jeżeli jest dwóch chętnych do jednej cukierni to nikt nie bierze karty, a karta ciastka zostaje odłożona na bok do tak zwanej chłodni. Jeżeli tylko jeden gracz wybrał daną cukiernię, wtedy wówczas zdobywa daną kartę ciastka.
W kartach ciastek, są również karty specjalne, które pozwalają nam na wykonywanie działań specjalnych. Każda karta jest opisana.
Jak widzicie to bardzo ciekawa gra strategiczna, w której liczy się pomysłowość, wszelakie chwyty są dozwolone takie jak oszustwo, blef czy też negocjacje. Kto będzie lepiej manipulował innymi i dobrze będzie znał każdą z kart ten wygra.
Wiek graczy: +8 lat
Liczba graczy: 2 - 6 os.
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia