piątek, 18 października 2019

Pechowa krowa - Trefl Joker Line

Pechowa krowa z serii Trefl Joker Line to gra karciana, która przeniesie nas na wieś do szalonego zwierzyńca. Będziemy musieli nieźle się nakombinować, żeby nikt nam nie podrzucił świni ani innego zwierzaka oraz żeby nie nałapać punktów ujemnych



W skład gry wchodzą:

- 72 karty zwierząt
- 12 kart To nie moje
- 15 kart punktów ujemnych

Gra składa się z 3 rund w których każdy z graczy otrzymuje po 9 kart zwierząt. Celem każdego z uczestników rozgrywki jest pozbycie się jak największej ilości kart zwierząt ze swojej gromadki. Jak to zrobić?



Gracz ma do wyboru 3 akcje: zagranie jedną kartą, zagranie parą albo pas. Gdy gracz zagrywa jedną kartą to od rodzaju wykładanego zwierzęcia zależy przebieg gry:
Owca - nic się nie dzieje.
Świnia - gracz po lewej stronie musi wziąć kartę z góry stosu do dobierania, albo świnkę ze stosu kart odrzuconych.
Koń - wszyscy gracze wybierają po jednej karcie z ręki i przekazują ją osobie po ich lewej stronie.
Krowa - gracz, który nią zagrał sam musi wziąć na rękę kartę z góry stosu  do dobierania. Pewnie właśnie dlatego ta gra nazywa się pechowa krowa.



Gdy robimy zagranie dwoma takimi samymi kartami zwierząt, to osoba po naszej lewej stronie musi wziąć kartę z odpowiadającym zwierzakiem ze stosu kart To nie moje i położyć ją przed sobą. Jeżeli w danej rundzie jeszcze raz pojawi się para tych samych zwierząt, gracz z ulgą oddaje tą kartę osobie po jego lewej stronie.  

Runda kończy się gdy któryś z graczy pozbędzie się wszystkich kart zwierząt z ręki. Po każdej rundzie liczymy ile komu zostało kart zwierząt i osoby z największą ilością kart dostają karty punktów ujemnych. Tak przebiegają 3 rundy, kto na koniec będzie miał najmniej punktów ujemnych ten wygrywa.



Pechowa krowa z serii Trefl Joker Line to propozycja wesołej karcianki, przy której nie zaśniemy z nudów. Tutaj liczy się spryt, pomysłowość, podstępne knowania, żeby jak najszybciej samemu pozbyć się kart zwierząt, a innym utrudnić te zadanie. Gra przysparza dużo emocji tych dobrych takich jak śmiech oraz tych trochę gorszych jak złość, gdy przegrywamy. Tak to już bywa w grach w których walczymy przeciwko innym graczom i podkładamy im świnie albo inne zwierzę, tak jak jest w tym przypadku. 


Dzięki takim grom dzieci mogą trenować dystansowanie się do własnych porażek, umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz uczuciem przegranej. My jako rodzice zachęcajmy je do nie poddawania się i dążenia do celu. Dzięki takim treningom będzie im łatwiej w szkole, dorosłości. Przy okazji miło i rodzinnie spędzimy wspólne chwile, a nasze dzieci będą miały co wspominać.

Wiek graczy: +7 lat
Liczba graczy: 3-6 os.
Wydawnictwo: Trefl Joker Line