Lubicie odgadywanie zagadek? Jeżeli tak, to mam dla was świetną karcianą grę detektywistyczną, opartą na współpracy wszystkich uczestników zabawy. Zadawajcie pytania, dedukujcie, odkrywajcie prawdę i wygrywajcie przy okazji świetnie się bawiąc.
Śledztwo. Niewiarygodne historie
W skład gry wchodzi:
- 80 kart śledztwa
- 16 kart podejrzanych
- 16 kart miejsc
- 16 kart motywów
- 16 kart przedmiotów
- 16 kart osób
- 24 karty zbrodni
- 2 karty pytań
- 4 karty narratora
- 5 pionków
Spośród wszystkich uczestników zabawy wybieramy świadka, który będzie wymyślał historię zbrodni, natomiast reszta towarzystwa ma za zadanie odgadnąć przebieg zbrodni. Jak? Na początku świadek losuje kartę zbrodni, następnie wykładamy po 4 karty: podejrzanych, miejsc, motywów, przedmiotów i osób. Świadek wybiera po jednej karcie z każdej kategorii (oczywiście nie zdradzając ich ekipie śledczej) i wymyśla historię zbrodni.
Przykładowa historia: Przemalowanie Statuy Wolności na czerwono z kart:
- kto przemalował Statuę Wolności? - Niesamowita mama
- Gdzie sprawca trzymał farbę? - warsztat samochodowy
- Czego użył sprawca popełniając zbrodnię? - sztuczne wąsy
- Kto był świadkiem zbrodni? - radosny haker
- dlaczego sprawca przemalował Statuę Wolności? zemsta
Edit: Sprawdzając zauważyłam, że pomyliły mi się karta świadka z przestępcą, ale już niech tak zostanie :)
Ciekawe karty i muszę przyznać, że ułożenie z nich jakiejś logicznej historii, niekoniecznie prawdopodobnej, jest dość trudne i wymaga nie lada fantazji, ale spróbujmy :)
Niesamowita mama chciała, żeby wszyscy wiedzieli, że jest bardzo niesamowita i postanowiła zawiesić na Statule Wolności plakat ze swoim wizerunkiem, ale strażnicy Statuy ją przed tym powstrzymali. Zdenerwowana niesamowita mama postanowiła, że się zemści. Zabrała z warsztatu samochodowego swojego męża czerwoną farbę, kupiła sztuczne wąsy i w przebraniu pod osłoną nocy zakradła się do Statuy i ją przemalowała. Niestety widział ją radosny haker, który akurat tamtędy przepływał, ale że był z natury wesoły i lubił żarty, to udał, że jej nie widzi.
Teraz zespół śledczy musi zadawać pytania, na podstawie karty zbrodni, żeby odgadnąć wszystkie wybrane przez świadka karty. Jeżeli uda im się poprawnie je wszystkie wytypować wygrywają. Zespół śledczy ma również za zadanie odtworzyć przebieg zbrodni, ale w tym wypadku różnice nie są aż tak brane pod uwagę, najważniejsze jest wytypowanie poprawnie wszystkich kart.
Gra ma charakter kooperacyjny, nie wzbudza w uczestnikach negatywnych uczuć, lecz uczy współpracować w grupie, rozmawiać, dyskutować. To wspaniały trening pracy w zespole.
Natomiast świadek musi pochwalić się nie małą wyobraźnią, jak sami mogliście się przekonać :)