środa, 27 stycznia 2021

Gra kooperacyjna Daj namiar - Rebel

   Z rodziną, przyjaciółmi powinniśmy znać się jak łyse konie, ale czy tak aby na pewno jest? Czy potraficie czytać sobie w myślach? Czy bez zbędnych słów rozumiecie skojarzenia bliskich wam ludzi? A może jest wręcz na odwrót? Może nie potraficie zrozumieć toku myślenia osób z którymi spędzacie czas. Jak jest naprawdę pomoże wam stwierdzić nowość wydawnictwa Rebel, gra kooperacyjna Daj namiar.


Gra kooperacyjna Daj namiar - Rebel


W skład gry wchodzi:

- 10 płytek współrzędnych

- 25 kart współrzędnych

- 50 kart haseł

- klepsydra


Celem gry jest zapełnienie siatki kartami współrzędnych. Na stole układa się płytki współrzędnych, a przy nich kartę z hasłem. Każdy z graczy ma za zadanie wymyślić podpowiedź składającą się z jednego słowa, która łączy parę haseł z danego pola. Myślę, że najlepiej wyjaśnić to na przykładzie. Gracz posiada kartę współrzędnych C2, którą nie pokazuje innym graczom. Musi wymyślić podpowiedź, tak żeby inni uczestnicy gry odgadli o jakie dwa słowa chodzi. Uczestnicy gry, którzy zgadują mogą się naradzać, ale pamiętajcie osoba dająca podpowiedź, więcej nie podpowiada. W tym wypadku są to słowa walizka i pociąg. Gracz podpowiadający mówi słowo podróż. Na tej podstawie współgracze muszą odgadnąć, że chodzi mu o współrzędne C2. Jeżeli odgadną, kładzie się płytkę na odpowiednie miejsce na siatce, jeżeli nie, płytka jest odkładana na  bok. Gracz dobiera sobie kolejną płytkę współrzędnych. Tak w skrócie wygląda gra, szczegółowy rozgrywki znajdziecie w instrukcji.



Gracze wspólnie wygrywają, jeżeli zapełnią siatkę współrzędnych, zanim skończą się wszystkie karty współrzędnych. Po zakończeniu gry podliczane są punkty.

Daj namiar, to bardzo ciekawa gra kooperacyjna, która intryguje od pierwszego z nią spotkania. Wymyślanie podpowiedzi i rozwiązywanie zagadek, bo tak można nazwać podpowiedzi, jest bardzo wciągające. Nasze skojarzenia nie zawsze muszą być czytelne dla innych. Ja np. wymyśliłam, że słowa czekolada i krowa kojarzą mi się z Milką. Nie dla każdego było to oczywiste skojarzenie w pierwszym momencie, dlatego łatwo o błąd. 



Jak każda gra kooperacyjna i ta uczy współpracy, umiejętności rozmowy, wzajemnego słuchania siebie. Ta gra to również wspaniały trening dedukcji, logicznego rozumowania, oraz sprawdzian jak dobrze wzajemnie się znamy i rozumiemy.

Daj namiar będzie ciekawą grą na przyjęcia, a dodatkowy dreszczyk emocji wprowadza załączona do gry klepsydra, którą możemy użyć, ale nie musimy.


Wiek graczy: +7 lat
Liczba graczy: 2-6 os
Wydawnictwo: Rebel