Dzisiaj chciałabym was zaprosić do królestwa Ewalii na wyjątkowe wydarzenie, które odbywa się tam co 100 lat. To wielki wyścig organizowany przez króla, w którym biorą udział przedstawiciele żyjących w tym królestwie klanów: rycerzy, czarodziejów, ludzi lasu, goblinów oraz gnomów. Stawka o jaką walczą zawodnicy jest wysoka. Która drużyna osiągnie najlepszy wynik ta otrzymuje zaszczyt wyboru nowego króla. Czy macie ochotę zostać członkami jednego z klanów i powalczyć o zwycięstwo? Jeżeli tak to zapraszam was do wyścigu.
Królewski wyścig - gra planszowa wydawnictwa Muduko
W skład gry wchodzi:
- 5 plansz
- 12 żetonów zwycięstw
- 16 pionków biegaczy
- żetonów punktów
- 4 kostki
Celem gry jest jak najszybsze dotarcie zawodników do mety i zdobycie drużynowo jak największej ilości punktów. W grze uczestniczą wszystkie pionki, niezależnie od ilości graczy. W swojej turze, gracz rzuca 4 kostkami, na których przedstawione są różne akcje: rozproszenie, pogoń, kąpiel, kradzież żetonu, usypianie/budzenie biegacza oraz kopia (szczegółowe wyjaśnienie każdej z akcji na zdjęciu poniżej). W swojej turze gracz może wykonać taką samą akcję tylko dwa razy, natomiast raz na turę może przerzucić tyle kostek ile chce licząc na akcję, która będzie mu lepiej pasowała.
W standardowych grach, gracze rzucają kostkami, ile wyrzucą oczek o tyle się przesuwają. Czasami w takich grach znajdziemy dodatkowe zadania. Tutaj jest zupełnie inaczej. To co dzieje się na planszy zależy tylko i wyłącznie od wyrzuconych na kostkach akcji symboli oraz związanej z tym strategii gracza. Tutaj nie tylko liczy się posuwanie własnych pionków, lecz również blokowanie przeciwników poprzez usypianie lub wrzucanie do jeziorka, kradzież ich pionków zwycięstw. Wszystkie te akcje liczą się na efekt zdobytych na koniec gry punktów zwycięstwa.